Despre Noi
Cu peste 5000 de variante de benzi de diferite lățimi si danturi, Fabrica de Benzi are pânza potrivita pentru aplicația ta – fie ca debitezi otel, inox, lemn, carne, bureți atât bucăți singulare cât si grupaj.
Calitate superioara
Benzile bi-metal sunt produse cu oțel Suedez si au atât certificare europeana dar si certificare de calitate ISO 14001 si ISO 9001
Sudura Germana
Pânzele panglică sunt sudate si anelate cu mașini de ultima generație BAS din Germania IDEAL WERK
Suport tehnic
Oferim asistenta atât înainte de achiziția benzii cat si după pentru a ajunge la o debitare cat mai eficientă.
Livrare in Romania
Putem livra in termen de 1/2 zile in orice loc in Romania pentru comenzi mici si avem si posibilitatea de a livra la palet.

Certificare ISO pentru materie prima din Suedia
Ca parte a certificării noastre ISO, fotografiem zilnic sute de mii de dinți a pânzelor panglica. Ar trebui să căutăm ajutor? De fapt, procese ISO plictisitoare ca acesta oferă consistență și valoare pentru clienți, rezultate bune de afaceri pentru noi și o continuare a meșteșugului practic care a făcut din Håkansson Sågblad ceea ce este astăzi.
Desigur. ISO nu este atractiv. Este un mod de a documenta și înregistra modul în care fiecare pas al procesului de fabricație este efectuat – astfel încât acesta să poată fi repetat în același mod. Avem două certificate ISO – unul pentru calitate (9001) și unul pentru protecția mediului (14001). Dar, să fim sinceri, ce înseamnă asta?
Lucrăm cu oțel (din cel mai fin minereu suedez, pentru a fi preciși). S-ar putea să nu v-ați gândit niciodată la asta, dar oțelul este de fapt un material organic. Și, ca orice material organic, fiecare bucată de oțel produsă are propriile sale caracteristici – sau chiar amprentă. ISO ne ajută să urmărim compoziția chimică a fiecărei lame pe care o producem – cum procesele de întărire, sablare, îndreptare etc. au afectat produsul finit. De asemenea, notăm fiecare mașină prin care a trecut fiecare lamă. Codul de lot rezultat este o biografie completă a fabricației lamei – făcută în prima schimbare de către Oscar la ora 2 după-amiaza într-o marți ploioasă, de exemplu.
Acesta este aspectul interesant al ISO. Permite urmărirea la nivelul ‘Oscar’, ceea ce înseamnă că putem garanta calitatea totală în fiecare lot pentru fiecare dintre clienții noștri. Departe de a fi exercițiul de ‘bifare a căsuțelor’ pe care unii îl consideră ISO, este de fapt un instrument puternic pentru îmbunătățirea eficienței în fabricație, performanța afacerii și satisfacția clienților.
Portofoliul nostru de benzi
Pânze panglica pentru industrii ca:

Industria metalurgică
AllPower/Powermax
Pânze panglica din otel M42 universale pentru debitarea oricărui tip de otel/inox.

Industria lemnului
Silco/M42 Log
Pânze panglica pentru debitarea lemnului atât pal cat si bușteni.

Industria alimentara
PrimeCut/SeaCut
Pânze panglica pentru tăierea carcasei de animale si a peștilor.
Ai nevoie de ajutor?
Ghid de erori
Majoritatea întrebărilor comune despre utilizarea pânzelor cu panglică pot fi găsite aici.
Ce ar trebui să facem dacă dinții ferăstrăului se rup sau se crapă?
Verificați selecția tipului de dinte, pasul, viteza de tăiere conform tabelului de tăiere. Reduceți încărcarea pe dinți (mm/Z).
Cum să previi vibrațiile materialelor.
Plasează ghidul lamei cât mai aproape posibil de materialul care urmează să fie tăiat. Redu tensiunea lamei dacă nu folosești mașina pentru o perioadă mai lungă de timp.
De ce își pierd dinții rapid ascuțimea?
Încearcă să reduci viteza de tăiere și încărcarea pe dinți. Verifică lichidul de răcire a tăierii: concentrația de ulei ar trebui să fie între 8-12%.
Ce putem face atunci când lama nu taie drept?
Reduceti presiunea de avansare (mm/Z). Plasați ghidurile lamei cât mai aproape posibil de material. Reglați ghidurile. Înlocuiți-le dacă sunt excesiv de uzate.
Cum să previi rularea plană a spătarelor.
Reglați ghidurile din spate astfel încât presiunea să fie uniformă.
Cum să previi subțierea laturilor.
Reglați ghidurile laterale. Înlocuiți ghidurile laterale dacă este necesar.
Cum să reduci vibrațiile.
Strângeți ferm materialul. Ajustați tensiunea benzii de tăiere. Ajustați încărcarea pe dinți (mm/Z) și viteza de tăiere (m/min) conform recomandărilor.
Ce ar trebui să facem când golurile dintre dinți se înfunda?
Reduce încărcarea pe dinți. Folosește un dinte mai gros. Verifică peria de curățare a așchiilor, lichidul de răcire și procedura de curățare.
Cum să eviți o suprafață de tăiere aspră.
Folosește dinți mai subțiri. Crește viteza de tăiere (m/min), dar reduce încărcarea pe dinți (mm/Z).
Ce ar trebui să facem dacă rata de tăiere este scăzută?
Folosește dinți mai grosieri. Crescți viteza de tăiere (m/min) și măriți încărcarea pe dinți (mm/Z).
PROBLEME CUNOSCUTE
Defecțiunea pânzelor poate fi cauzată de mai multe elemente și motive. Iată câteva dintre cele mai comune motive pentru care lamele pot eșua și vă pot ajuta să determinați cauzele, să creșteți durata de viață și să îmbunătățiți performanța lamei de ferăstrău cu panglică.
Eroziunea uniformă și intensă a vârfurilor și colțurilor dințiilor.
Descrierea problemei:
Există o uzură uniformă pe vârfurile dinților lamei și colțurile dinților cu set s-au rotunjit.
Cauze probabile:
- Procedura incorectă de inițiere. Asigurați-vă că urmați procesul recomandat pentru inițierea lamelor noi.
- Viteză prea mare a benzii pentru tipul de material tăiat. Dacă viteza benzii este prea mare, vârfurile dinților se încălzesc mai mult, ceea ce duce la o uzură mai rapidă a dinților.
- Viteză de avans prea mică a materialului tăiat. Aceasta determină frecarea dinților în loc să străpungă materialul, iar abraziunea prelungită duce la uzura dinților. Aceasta este o problemă obișnuită pe materialele întărite, cum ar fi oțelul inoxidabil.
- Materiale dure sau abrazive care sunt tăiate.
- Lichid de tăiere insuficient.
Uzură pe ambele părți ale dinților.
Descrierea problemei:
Uzură semnificativă pe dinții de ambele părți ale benzii.
Cauze probabile:
- Ghidurile de sprijin sunt rupte, uzate sau lipsesc, permițând dinților să vină în contact cu ghidurile laterale.
- Ghidurile laterale nu sunt potrivite pentru lățimea benzii de ferăstrău utilizată.
- Banda de ferăstrău a fost îndepărtată dintr-o tăiere incompletă.
Uzură pe o singură parte a dinților.
Descrierea problemei:
Numai o parte a dinților prezintă semne pronunțate de uzură.
Cauze probabile:
- Flanșă de roată uzată, determinând contactul unei părți a dinților cu suprafața roții sau un ghidaj inadecvat pe o roată fără flanșă.
- Ghiduri laterale slabe sau poziționate necorespunzător.
- Lama nu este perpendiculară corespunzător față de tăiere.
- Lama se freacă de suprafața tăiată în timpul cursei de întoarcere a capului de mașină.
- Dinții se freacă de o parte a mașinii, cum ar fi protecțiile de tăiere.
Dinți de lamă fisurați sau rupti.
Descrierea problemei:
Rupere neregulată a dinților la vârfuri și colțuri.
Cauze probabile:
- Procedura incorectă de inițiere. Asigurați-vă că urmați procesul recomandat pentru inițierea lamelor noi – consultați sfaturile noastre aici.
- Selecție inadecvată a lamei pentru aplicație.
- Daune cauzate de manipulare în timpul deschiderii benzii pliate.
- Poziționare sau fixare incorectă a materialului de tăiat.
- Viteză sau presiune de avans excesivă.
- Lovirea unor puncte dure în material.
Ruperea corpului lamei sau crăpare de la marginea din spate.
Descrierea problemei:
Fractura are originea de la marginea din spate a benzii. Originea fracturii este indicată de o zonă plană pe suprafața fracturii.
Cauze probabile:
- Excesul de “preîncărcare” a ghidajelor de sprijin poate determina întărirea excesivă a marginii din spate, ceea ce duce la crăpare.
- Viteză de avans excesivă.
- Urmărirea incorectă a benzii – marginea din spate se freacă puternic de flanșa roții.
- Ghiduri de sprijin uzate sau defecte.
- Tensiune incorectă a benzii.
- Lovituri în marginea din spate cauzate de manipulare.
Dezlipirea dinților.
Descrierea problemei:
Secțiuni complete de dinți rupte de pe spatele benzii.
Cauze probabile:
- Pas incorect al dinților. Acesta este principalul motiv pentru dezlipirea dinților.
- Ferastraul cu banda este destinat tăierii lemnului. Atunci când se rulează cu lame bi-metalice la viteze mari, precum o mașină de prelucrare a lemnului, care rulează mult mai rapid în ceea ce privește picioarele pe minut ale suprafeței, dezlipirea dinților va apărea mai ușor.
- Dinții se încălzesc prea mult, ceea ce duce la dezlipirea lor.
- Procedura incorectă sau absența procedurii de inițiere.
- Perie de curățare uzată, lipsă sau poziționată incorect.
- Viteză sau presiune de avans excesivă.
- Mișcarea sau vibrația materialului tăiat.
- Pozitionarea incorectă a materialului tăiat.
- Insuficient lichid de tăiere.
- Puncte dure în materialul tăiat.
- Viteză a benzii prea mică pentru materialul tăiat.
Așchii sudate pe vârfurile dinților.
Descrierea problemei:
Temperatură sau presiune ridicată generată în timpul tăierii, lipind așchii de vârfurile și fețele dinților.
Cauze probabile:
- Lichid de tăiere insuficient.
- Perie de curățare uzată, lipsă sau poziționată incorect.
- Viteză inadecvată a benzii.
- Viteză de avans incorectă.
Încărcarea golurilor dintre dinți cu material.
Descrierea problemei:
Zona golului s-a umplut cu materialul tăiat.
Cauze probabile:
- Pasul dinților este prea fin și, prin urmare, capacitatea golului este insuficientă.
- Viteza de avans este prea mare și produce dimensiuni prea mari ale așchiilor.
- Perie de curățare uzată, lipsă sau poziționată incorect.
- Lichid de tăiere insuficient.
Vârfurile decolorate ale dinților cauzate de frecare excesivă și căldură.
Descrierea problemei:
Vârfurile dinților prezintă o suprafață decolorată ca urmare a generării unei cantități excesive de căldură prin frecare în timpul utilizării.
Cauze probabile:
- Lichid de tăiere insuficient.
- Viteză a benzii prea mare.
- Viteză de avans incorectă.
- Banda a fost instalată invers.
Uzură semnificativă pe ambele părți ale benzii.
Descrierea problemei:
Ambele părți ale benzii prezintă modele pronunțate de uzură.
Cauze probabile:
- Ghiduri laterale fisurate sau rupte.
- Ghidul lateral poate fi prea strâns.
- Flux insuficient de lichid de tăiere prin ghidurile laterale.
- Lichid de tăiere insuficient.
Uzură neuniformă sau zgâriere pe laturile benzii.
Descrierea problemei:
Modelele de uzură sunt în apropierea zonei de adâncitură pe o parte și în apropierea marginii din spate pe partea opusă. Cauze probabile:
- Ghiduri laterale slabe.
- Ghiduri laterale fisurate, uzate sau defecte.
- Banda se freacă de o parte a mașinii.
- Brațele ghidului sunt desfășurate la maxim.
- Acumulare de așchii în ghidurile laterale.
Uzură semnificativă și/sau îndoitura pe marginea din spate.
Descrierea problemei:
Uzura semnificativă pe marginea din spate va prezenta o aparență lustruită sau caneluri anormale pe suprafață. De asemenea, se poate produce și îndoirea colțurilor.
Cauze probabile:
- Viteză de avans excesivă. “Preîncărcare” excesivă a ghidajelor de sprijin.
- Urmărirea incorectă a benzii – marginea din spate frecându-se puternic de flanșa roții.
- Ghiduri de sprijin uzate sau defecte.
Ruperea sudurii
Descrierea problemei:
Pentru a determina dacă banda s-a rupt la sudură, inspectați lateralele la locul fracturii pentru a vedea dacă există semne de șlefuire rezultate din procesul de finisare al sudurii.
Cauze probabile:
- La viteze mari, cum rulează o mașină de prelucrare a lemnului, lamele bi-metalice pot suferi ruperi ușor. Ferastrăiele cu bandă proiectate pentru prelucrarea lemnului rulează la viteze mari și folosesc lame de carbon care au o flexibilitate mai mare.
- Oricare dintre factorii de mai jos poate cauza și ruperea corpului și ruperea la sudură.
- Ruperea corpului lamei sau crăpare de la marginea din spate.
- Ruperea corpului – fractură care se deplasează într-o direcție unghiulară.
- Ruperea corpului sau crăparea de la goluri.
Uzură semnificativă doar în cele mai mici goluri.
Descrierea problemei:
Uzura semnificativă doar în cele mai mici goluri indică o capacitate insuficientă a golurilor pentru a gestiona așchiile produse.
Cauze probabile:
- Viteză de avans excesivă.
- Viteză a benzii prea mică.
- Pasul dinților prea fin pentru cantitatea de material tăiat.
Ruperea corpului sau crăparea de la goluri.
Descrierea problemei:
Fractura se inițiază în golul dintre dinți și se deplasează imediat într-o direcție unghiulară către spatele benzii.
Cauze probabile:
- Existența unei stresiuni de tip vârtelniță excesive.
- Brațele ghidului sunt desfășurate la capacitate, provocând o torsiune excesivă de la roata benzii la ghiduri.
- Brațele ghidului sunt desfășurate prea larg în timpul tăierii secțiunilor mici transversale.
- “Preîncărcarea” excesivă a ghidajelor de sprijin.
Uzură semnificativă doar în cele mai mici goluri.
Descrierea problemei:
Originea fracturii este indicată de o zonă plană pe suprafața fracturii.
Cauze probabile:
- “Preîncărcarea” excesivă a ghidajelor de sprijin.
- Tensiune incorectă a benzii.
- Brațele ghidului desfășurate la capacitate maximă.
- Dezechilibrare a băii de ghidaj.
- Ghid lateral prea strâns.
- Dinți uzurați.
Banda este învrăjită într-o configurație în formă de "8".
Descrierea problemei:
Banda nu își păstrează forma rotundă obișnuită când ține lateralele împreună. Planul a fost modificat în timpul utilizării.
Cauze probabile:
- Tensiune excesivă a benzii.
- Orice condiții ale benzii care determină banda să fie prea lungă sau prea scurtă pe marginea dinților.
- Tăierea unui radius strâns.
Banda uzată este "lungă" pe marginea dinților.
Descrierea problemei:
Termenul “lung” pe marginea dinților este folosit pentru a descrie dreptatea benzii. Dinții se află în afara arcului atunci când banda este așezată pe o suprafață plană.
Cauze probabile:
- Ghidurile laterale sunt prea strânse – cauzând frecare în apropierea golurilor.
- “Preîncărcare” excesivă – cauzând rularea grea a benzii împotriva ghidajelor de sprijin.
- Roțile benzii uzate determinând o tensiune neuniformă.
- Viteză de avans excesivă.
- Brațele ghidului sunt desfășurate la capacitate maximă.
- Urmărirea incorectă a benzii – marginea din spate frecându-se puternic de flanșa roții.
Banda uzată este "scurtă" pe marginea dinților.
Descrierea problemei:
Termenul “scurt” pe marginea dinților este folosit pentru a descrie cat de dreaptă este banda. Dinții se află în interiorul arcului atunci când banda este așezată pe o suprafață plană.
Cauze probabile:
- Ghidurile laterale sunt prea strânse – provocând frecare în apropierea marginii din spate.
- Roțile benzii uzate determinând o tensiune neuniformă.
- Brațele ghidului sunt desfășurate prea larg.
- Viteză de avans excesivă.
Banda ruptă prezintă o vârtelniță în lungimea benzii.
Descrierea problemei:
Atunci când o bandă ruptă așezată pe o suprafață plană prezintă o vârtelniță de la un capăt la celălalt, acest lucru indică faptul că planul benzii a fost modificat în timpul utilizării.
Cauze probabile:
- Tensiune prea mare a benzii.
- Oricare dintre condițiile benzii care determină banda să fie prea lungă sau prea scurtă pe marginea dinților.
- Tăierea unui radius strâns.
